STUDIO M3TR3CORD

STUDIO M3TR3CORD

فروش فیلمهای آموزشی نایاب مهندسی صدا,میکس,مسترینگ و فروش پلاگین های حرفه ای و غیر قابل دسترس,فروش سینتهای نایاب و ناشناخته و ...

نظرسنجی سایت

با چه نرم افزاری کار می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 48
  • بازدید دیروز : 104
  • بازدید کل : 157817

How can i warmup my recording without EQ


How can i warmup my recording without EQ

من بسيار تلاش كرده ام تا در ضبط اين تركي كه هم اكنون درگير آن هستم،صداي خوبي دريافت كنم.اما نتيجه صدايي داراي treble و جنسي سردي بوده است و حس آن بسيار شبيه به اين است كه شما در عكاسي رزولوشن خود را زياد كنيد.يكي از دوستان به من پيشنهاد داد كه شايد بتوان با استفاده از كمپرسورها اين صدا را پخته تر كرد يا شايد بتوان اصلا جنس صداي خواننده را عوض كرد،من ميخواستم از شما در اين مورد راهنمايي بگيرم.البته ميدانم كه با EQ اين كار شدني است اما برايم جالب است كه بدانم آيا كمپرسور يا ليميتر ميتواند براي ما صدا را گرم تر و پخته تر كند يا خير.من با logic كار ميكنم و تمام ضبط ها شفاف،بدون ديسورت و خالي از صداي اضافي است

مهندس صدا ديويد جانسون اين گونه پاسخ ميدهد:چندين راه براي پخته تر كردن صدا توسط كمپرسورها وجود دارد،گرچه هيچكدام از اين ها به تاثير گذاري EQ نخواهند بود،كمپرسورهاي سريع (fast comperssion) شايد قادر باشند تا تيزي صدا را از بين ببرند و شما به صدايي نرم تر دست پيدا كنيد.با فرض بر اين كه نميخواهيد با كمپرس كردن به صداي اصلي خود دست بزنيد،دو چالش پيش روي شما قرار دارد.اولي اين كه شما نياز داريد كمپرسوري تنظيم كنيد كه تنها سر ضربهاي صدا را مورد هدف قرار دهد و خيلي سريع هم بايد اين كار را بكند.پس شما نياز به attack سريع داريد.نرم افزار logic واقعا داراي يك كمپرسور عالي است بدين جهت كه تصوير موج و تصويركمپرس شدن آن را به شما نشان ميدهد و اين نمايش گرافيكي ميتواند خيلي به شما كمك كند.چالش دوم شما اين است كه كمپرس را تا جايي ادامه بدهد كه بقيه اصوات تاثير نگيرند،به اين ترتيب پارامتر release بسيار مهم است از اين نظر كه بايد به اندازه ي كافي سريع باشد تا بتواند تا زماني كه لبه هاي صدا وجود دارد آن را كمپرس كند و همچنين نبايد زياد كند باشد كه همه ي صداي ما مورد كوفتگي قرار گيرد.خودكار كردن (automating) پارامتر thershold شايد در مواقعي نياز باشد كه مقدار dynamic range صداي شما بسيار وسيع است.همچنين گذاشتن فيلترهاي high-pass در كمپرسورهايي كه به صورت side chain كار ميكنند ميتواند به شما كمك كند،به اين دليل كه معمولا در فركانس هاي بالا انرژي بيشتري وجود دارد،با اين كار به كمپرسورد قانوني را اعمال ميكنيد به اين صورت كه هر زمان در فركانس هاي بالا انرژي بيش از حد ازاد شد آن را كنترل كن.
راه ديگري نيز براي پخته تر كردن صدا وجود دارد و دقيقا مخالف راه قبل است.من اين روش را براي صداهايي به كار ميگيرم كه داراي sustain هستند،بدين صورت من از release سريع،threshold كم و ratio كم حول و حوش 1.2:1-1.5:1 استفاده ميكنم،نكته ي اساسي در اين جا ميزان attack است كه بر اساس تجربه مشخص خواهد شد.attack در ايم مورد ميتواند تمام زحمت هاي شما را به هدر دهد و شما sustian را از دست بدهيد.
همچنين شما ميتوانيد از پردازش هاي چندگانه (parallel processing) به اين جهت استفاده كنيد كه پلاگين كمپرسور خود را در كانال send تغزيه كنيد.سپس با استفاده از كمپرسور كانال Send را به شدت كمپرس كنيد،نتيجه صدايي فقط با sustain خواهد بود كه ميتواند با صداي اصلي ميكس شود.

  انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 192

تهران- اتوبان همت - شهرک گلستان - خ هاشم زاده بین اقاقیا و امیرکبیر رازقی پنجم پ 17 ط دوم

فروش فیلمهای آموزشی نایاب مهندسی صدا,میکس,مسترینگ و فروش پلاگین های حرفه ای و غیر قابل دسترس,فروش سینتهای نایاب و ناشناخته و ...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما