StudioMetrecord

StudioMetrecord

فروش فیلمهای آموزشی نایاب مهندسی صدا,میکس,مسترینگ و فروش پلاگین های حرفه ای و غیر قابل دسترس,فروش سینتهای نایاب و ناشناخته و ...

نظرسنجی سایت

با چه نرم افزاری کار می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 43
  • بازدید دیروز : 110
  • بازدید کل : 399381

رجیستر کردن توسط Crack


رجیستر کردن توسط Crack



1 – از قطع بودن اتصال سیستم به اینترنت مطمئن شوید
و تا پایان مراحل زیر به اینترنت متصل نشوید.

2 – با اجرای فایل .exe یا .msi به نصب نرم افزار بپردازید.

3 – بعد از پایان مراحل نصب نرم افزار آنرا اجرا نکنید
و سیستم را ریستارت نمایید.

4 – بعد از بالا آمدن سیستم بدون آنکه نرم افزار را اجرا کنید
وارد پوشه ی Crack شوید و محتویات موجود در این
پوشه را در محل نصب نرم افزار کپی نمایید.

5 – پس از کپی محتویات ممکن است با اخطار تکراری بودن فایل
رو به رو شوید که در این صورت گزینه تایید و جایگزین کردن
فایل جدید را انتخاب نمایید.

6 – نرم افزار با موفقیت رجیستر شد. همچنین به این نکته
توجه داشته باشید که بعد از کرک نرم افزار هرگز
نباید آنرا اپدیت کنید.

نکته

گاهی در روش رجیستر نرم افزار با استفاده از فایل Crack،
ممکن است برنامه ی مورد نظر به طور کامل رجیستر نشود
و پس از اجرای نرم افزار پنجره ی مربوط به لایسنس برنامه
نمایان گردد.


در اینگونه موارد دو حالت رخ می دهد:

حالت اول:

در این حالت با توجه به اطلاعاتی که در پنجره ی لایسنس برنامه
از شما خواسته شده اقدام به وارد کردن اطلاعات دلخواه در
کادرهای خالی نمایید.


به عنوان مثال:

در پنجره ی لایسنس برنامه کادرهای نام، نام خانوادگی،
آدرس ایمیل، سریال و … خالی هستند، بدین ترتیب شما
باید نام، نام خانوادگی و ایمیل خودتان یا مشخصات جعلی
را وارد نمایید و همچنین برای سریال نیز می توانید
از ارقام مختلف مانند 123456789 استفاده کنید.


حالت دوم:

در پوشه ی مربوط به نرم افزار دانلود شده علاوه بر فایل Crack،
فایل های دیگری نظیر Serial.txt یا Keygen.exe یا Patch.exe
نیز وجود داشته باشند که در اینصورت پس انجام مراحل
رجیستر نرم افزار با استفاده از فایل Crack، می بایست
با توجه به نوع فایل (Serial.txt یا Keygen.exe یا Patch.exe
از روش رجیستر مربوط به آن نیز برای رجیستر برنامه استفاده نمایید.

به عنوان مثال:

نرم افزاری که دانلود کرده اید علاوه بر فایل Crack،

دارای فایل Keygen.exe نیز می باشد، در اینجا ابتدا
شما با استفاده از روش Crack، برنامه را رجیستر کرده
و سپس توضیحات روش رجیستر نرم افزار با استفاده
از فایل Keygen.exe را مطالعه کرده و طبق
آن عمل می نمایید.

انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۴

برچسب های مهم

رجیستر نرم افزارها با Serial


رجیستر با Serial


1 – از قطع بودن اتصال سیستم به اینترنت مطمئن شوید
و تا پایان مراحل زیر به اینترنت متصل نشوید.

2 – با اجرای فایل .exe یا .msi به نصب نرم افزار بپردازید.

3 – بعد از پایان مراحل نصب نرم افزار آنرا اجرا نکنید
و سیستم را رستارت نمایید.

4 – بعد از بالا آمدن سیستم بدون آنکه نرم افزار را اجرا کنید
فایل .txt را اجرا نمایید که در اینصورت پنجره ی
Notepad نمایان می شود.

5 – این پنجره را نبندید و نرم افزار را اجرا نمایید.

6 – وارد قسمت رجیستر نرم افزار شوید و اطلاعاتی که در
پنجره ی Notepad قرار گرفته اند را در کادرهای خالی
پنجره ی رجیستر نرم افزار وارد نمایید.

(میتوانید از کلیدهای ترکیبی
Ctrl+C برای Copy و Ctrl+V
برای Paste استفاده کنید)

7 – نرم افزار با موفقیت رجیستر شد. همچنین به این نکته
توجه داشته باشید که بعد از کرک نرم افزار هرگز
نباید آنرا اپدیت کنید.

نکته

گاهی در روش رجیستر نرم افزار با استفاده از Serial.txt،
ممکن است در پنجره ی مربوط به رجیستر نرم افزار چند
کادر خالی از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و …
وجود داشته باشند، اما در پنجره ی Notepad این اطلاعات

وجود نداشته باشد و فقط یک سریال باشد.

در اینگونه موارد می بایست اطلاعاتی را به دلخواه در
سایر کادرها وارد نمایید.

به عنوان مثال: در پنجره ی رجیستر نرم افزار دو کادر نام و
سریال وجود دارد اما در پنجره ی Notepad فقط یک سریال
قرار گرفته است. در اینگونه موارد ابتدا شما در کادر نام
از پنجره ی رجیستر برنامه می توانید نام خودتان و یا
یک نام جعلی را وارد کنید و سپس در کادر سریال،
همان سریالی که در پنجره ی Notepad قرار گرفته
است را وارد نمایید.

انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۴

برچسب های مهم

سینت سایزرها چگونه عمل می کنند


سینت سایزرها چگونه عمل می کنند

  • افزایشی یا Additive
  • این روش با افزودن تعداد خاصی از هماهنگ های فرکانس پایه
  • به تولید صدای مورد نیاز میپردازد (طبق اصل فوریه). یک نمونه ی
  • آنالوگ از این روش Hammond organ میباشد.
  • روش افزایشی قانون پایه Wavetable ها نیز میباشد
  • کاهشی یا Subtractive
  • روش کاهشی بر پایه فیلتر گذاری بر روی امواج غنی از نظر تعداد
  • هارمونیک ها کار میکند.بخاطر سادگی روش کاهشی این روش
  • در اولین مدل های سینتی سایزر های موگ بکار رفته و هنوز
  • هم پرکاربردترین میباشد.

 

  • FM یا Frequency Modulation
  • در این روش فرکانس یک waveform دیگری را کنترل میکند.
  • نمونه ی خوبی از این روش یاماها DX7 میباشد.

Amplitude Modulation

این روش تا حدی مانند روش FM میباشد با این تفاوت که در اینجا

بجای فرکانس , دامنه موج ,مورد نظر قرار میگیرد.

(از این روش برای تولید صداهای زنگدار استفاده میشود Ring Modular )

 

  • Distortion
  • از نمونه های روش فوق سینتیسایزر Casio CZ میباشد

 

  • ذره ای یا Granular
  • این روش بر پایه دستکاری قطعه های بسیار ریز امواج عمل میکند.

 

  • Physical modeling
  •  
  • در این روش از فرمول ها و الگوریتم های خاصی بهره میگیرند
  • تا صدای سازهای acoustic (و یا هر صدای طبیعی دیگر)
  • را هرچه بهتر شبیه سازی کنند.

چگونه از Voxengo SPAN استفاده کنیم


چگونه از

Voxengo SPAN

استفاده کنیم

قسمت اول

این پلاگین یک آنالایزر طیفی و میتر بسیار دقیق

و کارآمد برای میکس شماست

با روشی ساده از اندازه گیری چندصدایی همزمان

پاسخ های فرکانسی و ترمیم فرکانس ها گرفته

تا برطرف کردن مشکل فراگیر لودنس Loudness و

استوار سازی مشکلات شما همراهتان خواهد بود.

 

چرا

 

این پلاگین علاوه بر پتانسیل بسیار بالای خود و چند ابزاره بودنش

 

بار کمی از سی پی یو شما را خواهد گرفت اما با دقتی چشمگیر

 

و کاملا حرفه ای مشکلات شما را برطرف میکند

 

پاسخ فرکانسی

 

این پلاگین دارای یک پنجره ی اسپکتروم آنالایزر قدرتمند است

 

به راحتی با قرار دادن این پلاگین روی هر کانال صدای ورودی

 

پنجره ی اسپکتروم در رندر قادر به ارائه ی FFT بسیار خوبی

 

می باشد . در اینجا شما را با بعضی از کنترلرهای عمومی این

 

پنجره آشنا می کنیم.

 

 

 

در ابتدا برای اینکه یک پنجره ی بزرگتری داشته باشید

 

کلید Hide Meter and Stats را فشار دهید تا دیگر میتر های

 

این پلاگین موقتا پنهان شوند.

 

اگر در حال یافتن فرکانسی مشکل هستید که به سرعت محو

 

می شود و قادر به ثابت نگه داشتن آن نیستید کافی است

 

کلید Hold را فشار دهید تا FFT ثابت شود

 

 

 

برای دستیابی به تنظیمات دقیقتر مثل بالا بردن کیفیت

 

تا 96 کیلوهرتز به سمت راست بالای پلاگین نگاه کنید

 

در قسمت Mode شما دو حالت default و Edit را

 

دارید که با زدن کلید ادیت شما میتوانید رزولوشن را بالا ببرید

 

و یا با زدن کلید دیفالت همان وضعیت پیشفرض را بپذیرید

 

برای زوم کردن و تنظیم دقیق روی فرکانسها یا

محدوده ی دسیبل از دو محور X ,Yمیتوانید استفاده نمایید

 

تنظیمات Edit

 

TYPE

 

نشاندهنده ی تغییر نحوه ی اندازه گیری FFT برای

 

کنترل صدای ورودی است

 

Block Size

 

بعبارتی تنظیم حجم محدوده فرکانسی را

 

مشخص میکند بطوریکه با بردن پارامتر به عدد بزرگتر

 

واکنش FFT کندتر و آهسته تر می شود

 

Overlap

 

این قسمت نشاندهنده ی همپوشانی و پاسخ FFT

 

بطور همزمان در باندهای میانی است مثلا اگر سیگنالی

 

در اجرا شما را متعجب کرد که چرا آنچه می شنوید با آنچه می بینید

 

مطابقت نمیکند از این فیدر برای رفع تاخیر زمانی سیگنال بهره ببرید

 

2nd Spectrum

 

با زدن این کلید شما دارای دو آنالایزر هستید و قادر به تجزیه

 

و تحلیل های مختلف روی یک صدا در همان زمان هستید این

 

آنالایزر کمی تیره تر از نظر رنگی است

 

Freq Low

 

انتخاب این گزینه نظارت بر محدوده ی فرکانسی پایین

 

را برای شما مهیا می سازد . البته این قابلیت با زوم کردن

 

فرق می کند

 


Freq High

 

به فرض اینکه شما در حال کار در یک پروژه با

 

سمپل ریت بالا هستید این گزینه در مقابل فرکانس های پایین

 

پاسخ فرکانس های بالا را گشترش خواهد داد و نظارت می کند

 

Range Low

 

تنظیم این پارامتر ترشهولد را در محدوده پایین تا حد امکان پایین

 

می آورد

 

Range High

 

تنظیم این دکمه دامنه ی بالایی را محدود می کند

 

Slope

 

این گزینه با شیب خود مقدار دسیبل و اکتاو آنالایزر را تغییر میدهد

 

بطور کلی این گزینه ملموس نیست مگر اینکه شما در حال تلاش

 

برای تقلید یک استاندارد بسیار خاص باشید

 

یکی از قابلیتهای این پلاگین نشان دادن جنگ فرکانسی چند صدای مختلف هست

 

با استفاده از این قابلیت

 

1. شما می توانید منابع را ببینید که در آن فرکانس های مختلف مبارزه می کنند

 

2. همچنین ببینید که چگونه پروژه ی میکس شده / مستر شده شما منطبق

 

بر یک ضبط تجاری مشابه می شود

 

بنابراین با در نظر گرفتن ...
راه اندازی صداهای متعدد در SPAN

 

روش کار بر روی چند صدا

 

ابتدا Span را در یک bus قرار دهید

 

سپس اولین صدا را به این پلاگین send کنید بعد با زدن کلید

 

routing (مسیریاب) در پلاگین به قسمت input routing بروید,

 

صدای اول را به ورودی 1/2 بدهید

 

سپس دومین صدا را مجددا به پلاگین send کنید و اینبار

 

ورودی 3/4 را در span به این صدا بدهید و همینطور صداهای بعدی

 

و ورودی های بعدی ... اگر مثلا چهار صدا را ارسال کردید به

 

این ترتیب شما 4 کانال صوتی در یک مسیر دارید

 

حالا به پنجره اصلی span برگردید و مقدار عددی کنار

 

گزینه ی underlay را انتخاب کنید اگر 2 بزنید دو صدا را نشان میدهد

 

و اگر 3 بزنید سه صدا و ... بدین ترتیب صداهای مختلف را همزمان در

 

یک آنالایزر دارید و می توانید مقایسه و تنظیم نمایید

 

در قسمت output routing هم حتما مقدار عددی را مشخص کنید

 

زیرا اگر ورودی تنظیم شود اما خروجی مسیریاب تنظیم نشود

 

سیگنال های ورودی دیده اما شنیده نمی شوند

 

این پلاگین یکی از حرفه ای ترین نشانه های بصری در

 

ابزار میکس است اما زمانی این پلاگین کاربرد دارد که

 

علاوه بر چشم خود به گوش های خود هم برای میکس

 

اطمینان داشته باشید. موفق و سربلند باشید

 

منبع : جزوات کلاس های میکس پیشرفته (مهندسی صدا)

 

توسط متیکو اوان

 

 

 

 

نگاهی کوتاه به تئوری موسیقی ایرانی


نگاهی کوتاه به تئوری موسیقی ایرانی


الفبای موسیقی از هفت حرف تشكیل شده كه به آنها نت می گویند. دو، ر، می ، فا ، سل ، لا ، سی. از توالی این هفت نت، یك هنگامیا گامبوجود می آید. مثل: دو، ر، می ، فا ، سل ، لا ، سی ، دو. از یك نت تا نت بعدی فاصله ای وجود دارد كه در قسمت فواصل به آنها می پردازیم. هر فاصله ای را به فواصلی كوچكتر تقسیم كرده اند و آنها را با علامت هایی نشان می دهند. مثلا: از دو تا ر را اگر یك بدانیم، آن را به دو قسمت تقسیم می كنند.دو ا-----ا------ار. از دو تا ر را پردهو هر كدام از فواصل نصف شده را نیم پرده می نامند. اگر از نتی نیم پرده كم شود، مثل ر كه نیم پرده به سمت دو میرود، آن را با علامتی به نام بمل ( b)می شناسیم، و اگر نیم پرده به آن اضافه شود، مثل دو كه نیم پرده به سمت ر میرود، آن را با علامت دیز (#) می شناسیم.

در موسیقی ایران، فواصلی نیز وجود دارند كه كمتر از نیم پرده هستند. این فواصل از تقسیم شدن یك پرده به تقریبا چهار قسمت تشكیل شده اند. دو اا---الف---ب---پ---اا ر. اگر از یك پرده به اندازه یك چهارم كم كنیم، علامت كرنرا برای آن در نظر می گیریم. مثل: ر كه به سمت حرف « پ» میرود. و اگر از دو به سمت «الف» برویم، آنگاه از دو تا « الف» با علامت سریشناخته می شود. حال به مثالی برای درك فواصل می پردازیم. دستگاه شور از این فواصل تشكیل شده: سل، لا كرن، سی بمل، دو، ر كرن، می بمل، فا، سل. البته در نوشتن صحیح توالی نتهای شور بایستی نوشت: فا، سل، لا كرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا. از نت فا تا سل فاصله ای وجود دارد به نام پرده طنینی كه در آینده در مورد آن صحبت خواهیم كرد. با توضیحات و مثالهایی كه آورده شد، به تشریح اصطلاحات موسیقی ایرانی می پردازیم.آنچه از موسیقی ایران در دست است، مجموعه ای از نواها یا آهنگهای گذشتگان است كه به هر یك از آنها گوشه گفته می شود، كه سابقه ای در حدود دویست سال دارد (با توجه به روایات مختلفی كه وجود دارد)، این گوشه ها با توجه به فواصلی كه دارند مرتب شده اند كه از مجموعه این گوشه های مرتب شده، دستگاه تشكیل می شود و از مجموع دستگاه ها ردیف بوجود می آید. در هر دستگاه، گوشه ها طوری مرتب شده اند كه فراز و فرودی را می توان در آنها مشاهده كرد. این فراز و فرود را با نام هایی می شناسیم، مثل آغاز هر دستگاه كه با گوشه ای به نام درآمد شروع می شود. در ادامه به گوشه هایی بر می خوریم كه در قسمتهای میانی دستگاه قرار دارند و هر كدام را با نامی مشخص می شناسیم. مثل موالیان، دلكش، سپهر، ماوراالنهر و... . در هر دستگاه گوشه هایی وجود دارد كه همنام با گوشه هایی در دستگاه های دیگرند، مثل: خسروانی، نغمه، زنگوله. با این توضیحاتی كه داده شد، از مرتب شدن و در كنار هم قرار دادن گوشه های مختلف، تعداد هفت دستگاه تشكیل شده كه البته در بعضی از آنها و با توجه به قدمت، نوع فواصل، شخصیت و حالت ها، چند زیر مجموعه را می بینیم كه به آنها آواز می گویند. آواز ها در همه دستگاه ها نیامده اند، و فقط در دو دستگاه وجود دارند. در دستگاه های شور و همایون. آوازهای دستگاه شور عبارتند از: بیات ترك یابیات زند، ابوعطا، دشتی، افشاری و بیات كرد. و آوازهای دستگاه همایون تشكیل شده اند از: بیات اصفهان و شوشتری. در توضیح باید گفت كه بعضی ها شوشتری و بیات كرد را از آوازها نمیدانند و البته ما در اینجا فقط به روایتهای مختلف اشاره می كنیم. در توضیح این آوازها باید گفت كه آوازهای بیات ترك یا بیات زند، ابوعطا، دشتی، افشاری و بیات كرد كه از مشتقات شور بودند از فواصل یكسانی همانند شور تشكیل شده اند كه تفاوت آنها در مواردی است كه خواهیم گفت. در اجرای یك گوشه گاهی یك صدا یا یك نت بیشتر از همه به گوش میرسد یا تاكید بیشتری بر روی آن است كه به این نت، نت شاهد می گوییم. در پایان هر گوشه نوعی خاتمه یا پایان دادن وجود دارد كه از یك سری جملات تشكیل می شوند، و در آخر روی یك صدا یا نت می ایستد، نتی كه گوشه بر روی آن می ایستد و به پایان می رسد را نت ایست می نامند.

موسیقی از دو بخش تئوری یا نظری و عملی تشكیل شده است. دانستن آنچه می نوازیم یا می شنویم همان اندازه مهم است كه در هنگام صحبت كردن باید مفهوم كلمات یا جملات را بدانیم. یك نوازنده خوب اگر نتواند مطالبی كه مورد استفاده قرار می دهد را تجزیه و تحلیل كند، به یك مجری بدون علم و دانش تبدیل می شود و با كسی كه از لحاظ تئوری موسیقی آگاهی دارد و نوازندگی را خوب می داند، قابل مقایسه نیست. شعر گفتن بدون دانستن دستور زبان ممكن است ولی در جایی محدود می گردد. نواختن و آهنگسازی نیز چنین است. پس چه بهتر كه به موازات نواختن ساز، از تئوری موسیقی نیز آگاهی داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

همانطوریكه قبلا گفته شده بود، حروفی كه در زبان موسیقی كاربرد دارند، هفت نت هستند. این هفت نت، تفاوتشان در فركانسی است كه تولید می كنند و از لحاظ زیر یا بم بودن طبقه بندی و مرتب می شوند. پس میان این نت ها فواصلی وجود دارد كه باعث تمایز آن ها می شود. این فواصل از واحدهایی به نام نیم پرده تشكیل می شوند. یعنی كوچكترین فاصله ای كه میان دو نت وجود دارد، نیم پرده است. البته این فاصله در موسیقی بین المللی به این شكل است و در موسیقی مناطق مختلف دنیا، و در كشورهای مختلف، كوچكتر از آن هم وجود دارد كه فعلا به آن نمی پردازیم. پس میان نت ها نیم پرده و یا دو نیم پرده یا یك پرده وجود دارد. حال به تعریف و همینطور چگونگی وجود فواصل می پردازیم. با توجه به اسامی نت ها، این شكل را ترسیم می كنیم

 

دو- - ر - - می - فا - - سل - - لا - - سی - دو

 

به فاصله میان دو نت دو تا ر نگاه كنید، دو خط دیده می شود، هر خط نشان دهنده یك نیم پرده است، پس از دو تا ر یك پرده است. بین ر تا می هم یك پرده وجود دارد. از می تا فا یك خط، پس از می تا فا نیم پرده است. همینطور تا نت دو.

 

از دو تا ر، یك پرده و از دو تا می دو پرده و... هر كدام از این فواصل برای خود اسمی دارند. برای نامگذاری آن ها لازم است به این نكات توجه داشته باشیم. فاصله مورد نظر از چند نت تشكیل شده، و دیگر اینكه این فاصله چند پرده است. مثلا، از دو تا ر، فاصله، بین دو نت و یك فاصله یك پرده ای است. به فاصله یك پرده ای كه بین دو نت پشت سر هم وجود دارد، فاصله دوم بزرگ می گویند. پس ر تا می هم می شود، دوم بزرگ، سل تا لا، لا تا سی و فا تا سل. حال اگر فاصله بین دو نت پشت سر هم نیم پرده باشد، به آن فاصله دوم كوچك می گویند. پس می تا فا و سی تا دو می شود دوم كوچك. ممكن است این فاصله از وجود یك علامت تغییر دهنده پدید آید، مثلا، دو تا ر بمل، كه باز هم می شود دوم كوچك. در نتیجه در می یابیم آنچه اهمیت دارد محاسبه عددی نت ها نسبت به هم و همینطور محاسبه مجموع پرده ها و نیم پرده های میان آن هاست. اگر فاصله دو تا ر بیشتر از یك پرده شود و یك و نیم پرده گردد، یعنی از دو تا ر دیز، به آن فاصله دوم افزوده می گوییم. از سل تا لا دیز هم به همین شكل است. ابتدا می گوییم، از سل تا لا می شود دو نت، و سپس حساب می كنیم كه بین این دو نت چند نیم پرده وجود دارد، دو نیم پرده. و اینكه با اضافه شدن علامت دیز، به چه فاصله ای تبدیل می شود. سه نیم پرده، پس از سل تا لا دیز می شود، دوم افزوده. از سل بمل تا لا، از سل تا لا می شود دو نت و فاصله یك پرده، ولی با قرار گرفتن علامت بمل جلوی سل، نیم پرده به فاصله اضافه می شود و در نهایت می شود، دوم افزوده. از سل تا سی، می شود سه نت یعنی، سل، لا و سی. فاصله میان آن ها دو پرده است، پس از سل تا سی می شود سوم بزرگ. از دو تا می هم مانند مثال قبلی است. سه نت و دو پرده كه می شود، سوم بزرگ. از دو تا فا، چهار نت و دو و نیم پرده. برای این فاصله می گوییم، چهارم درست. پس چهارم درست، فاصله چهار نتی است كه دو و نیم پرده میان آن ها وجود دارد. از دو تا سل هم مانند مورد قبلی است. پنج نت و سه و نیم پرده كه می شود، پنجم درست. از دو تا لا، می شود شش نت و چهار و نیم پرده كه می شود، ششم بزرگ. از دو تا سی، هفت نت و پنج و نیم پرده كه می شود هفتم بزرگ و از دو تا دو، هشت نت و شش كه می شود، هشتم درست. این فواصل ممكن است از هر نتی شروع شوند، مهم آنست كه بین آن دو چند نت فاصله است و همچنین چند پرده یا نیم پرده میان آن ها وجود دارد. در نهایت، حالت های زیر بدست می آید.

 

نتیجه

فاصله پرده

فاصله نت ها از هم

یكم درست یا همصدا

صفر یا شش

یك

دوم بزرگ

یك

دو

سوم بزرگ

دو

سه

چهارم درست

دو و نیم

چهار

پنجم درست

سه و نیم

پنج

ششم بزرگ

چهار و نیم

شش

هفتم بزرگ

پنج و نیم

هفت

هشتم درست یا یكم یا هنگام یااكتاو

شش

هشت

 

و همچنین:

 

هرگاه به یك فاصله بزرگ نیم پرده اضافه شود، به یك فاصله افزوده تبدیل می شود. دو تا می دیز، می شود سوم افزوده.

 

هرگاه به یك فاصله درست نیم پرده اضافه شود، به یك فاصله افزوده تبدیل می شود. دو تا سل دیز، می شود پنجم افزوده.

 

هرگاه به یك فاصله افزوده نیم پرده اضافه شود، به یك فاصله افزوده تر تبدیل می شود. دو تا سل دیز دیز، می شود پنجم افزوده تر. در این حالت می گوییم، سل دابل دیز ##Sol

 

هرگاه از یك فاصله بزرگ نیم پرده كم شود، به یك فاصله كوچك تبدیل می شود. دو تا می بمل، می شود سوم كوچك.

 

هرگاه از یك فاصله درست نیم پرده كم شود، به یك فاصله كاسته تبدیل می شود. دو تا سل بمل، می شود پنجم كاسته.

 

هرگاه از یك فاصله كوچك نیم پرده كم شود، به یك فاصله كاسته تبدیل می شود. دو تا می بمل بمل می شود سوم كاسته.

در حالت بالا، اصطلاحا می گوییم، می دابل بمل Mibb

انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۴

برچسب های مهم

چند اصطلاح دست و پاگیر اما مهم موسیقی


چند اصطلاح دست و پاگیر
اما مهم در موسیقی


● تصنیف:

آهنگی است موزون و با کلام که آهنگساز آن را می سازد و آن به گونه ای است که گاه بر روی شعرملودی می سازد و یا شاعر بر ملودی ساخته شده کلام می گذارد.
تصنیف را کلامی عاشقانه زینت می بخشد و آن کلامی است که با رمز و راز با معشوق سخن می گوید و به این مناسبت است که غالباً غزل با تصنیف پیوند محکم و لطیف بر قرار کرده است. البته در شرایط خاص زمانی، شعر تصنیف نیز می تواند بیان گر موضوعات سیاسی و اجتماعی باشد. تصنیف حالتی عمیق تر از ترانه و سرود دارد و به همین علت است که نمی توان و یا به عبارتی نباید آن را بدون مقدمه شنید. مخاطب باید برای بیشتر درک کردن تصنیف به آن مرحله عمیق احساسی رسیده باشد. بدین منظور اجرای مقدمات موسیقایی قبل از تصنیف امکان بهتر درک شدن آن را برای مخاطب فراهم می کند. از جمله بزرگترین تصنیف خوانان تاریخ موسیقی ایران، می توان به زنده یاد استاد عبدالله دوامی اشاره کرد که احیاگر بسیاری از تصنیف های قدیمی ایرانی بوده اند.

● ترانه:
نوعی موسیقی ریتمیک با کلام می باشد که در اکثر مواقع از اوزان ترکیبی دو ضربی ۸/۶ و گاهی نیز دو ضربی ساده ۴/۲ بهره می برد. در ترانه ها، از شعرهای روان با موضوعات روزمره استفاده می شود، و کلام محاوره ای نیز در اکثر این ترانه ها خودنمایی می کند. اشعار این ترانه ها آزاد و هجایی است، و تحریر دراین ترانه ها جایگاهی ندارد. در ترانه ها معمولاً، مقدمه آهنگ بسیار کوتاه است و سپس کلام شروع می شود. ترانه را بدون زمینه و مقدمه نیز می توان شنید.

▪ ترانه ها به دو بخش قابل تقسیم است:


۱) ترانه های سنتی

۲) ترانه های پاپ.


ترانه های سنتی با سازهای ایرانی نواخته می شود و ترانه های پاپ با سازهای غربی و گاهی تلفیقی با سازهای ایرانی و هر کدام از نظر محتوایی تقسیم می شود به:

▪ رادیویی

▪ لاله زاری و ...


و گاهی در نمونه هایی از ترانه ها، ملودی هایی زیبا همراه تلفیق مناسب شعر دیده می شود اما متاسفانه در اکثر مواقع آهنگ های این نمونه ها از اصالت خاصی پیروی نمی کنند و تاثیر پذیرفته از ملودی های ترکی، افغانی، هندی، عربی و غرب می باشد.
● سرود:

سرود، در فرهنگ فارسی به معنی سراییدن، نغمه، آواز و سرودن به معنی آواز خواندن، شعر گفتن، شعر خواندن و ... است. اما در موسیقی، سرود یکی از انواع موسیقی ایرانی می باشد، به طور مثال فرم های پیش درآمد، چهارمضراب، آواز، رنگ، تصنیف و ... هر کدام تعریف و مشخصات خاصی را دارا می باشند.
سرود آهنگی است با کلام و مهیج که معمولاً در وزن دو ضربی اجرا می شوند. اشعار سرود ساده و روان و تاثیر گذار و اغلب در موضوعات سیاسی و اجتماعی و ملی و میهنی می باشد. سرود را می توان بدون مقدمه شنید و به راحتی قابل هضم و درک می باشد.
مفهوم شعر و کلام سرود کاملاً واضح و مشخص می باشد. حال چه موضوع جنگ باشد یا صلح یا وطن، ورزش، تندرستی، علم، فرهنگ، هنر، شهید، شهادت و ... هر چند تاثیر گذاری سرود سریع و موثر است و لی دوره آن کوتاه و محدود به همان زمان و مورد خاص می باشد، مگر این که موضوع سرود، کلی و همیشگی و مستمر باشد مثل وطن، ایران، مردم، بهار و ... (البته چنانچه با ساخت ملودیک زیبایی نیز توام باشد.)
متاسفانه امروزه واژه "سرود" که بیشتر صدا و سیما مبلغ آن می باشد به غلط به همه انواع موسیقی، چه با کلام و چه بی کلام اطلاق می گردد و باعث ایجاد مفاهیم نادرست در ذهن عموم جامعه می شود.
امیدواریم در آینده توجه بیشتری به مفاهیم موجود در موسیقی ایرانی بشود و از اشتباهات رایج پرهیز گردد.

راهنمای عملی تنظیمات اکولایزر (EQ)


راهنمای عملی تنظیمات اکولایزر (EQ)

50 hz:

زیاد کردن موجب میشود سازهایی که فرکانس پایین دارند مانند

bass-toms kick خیلی حجم دار تر به گوش برسد.

100 hz:

باز کردن باعث میشود سازهایی که فرکانس پایین دارند سفت و سخت شنیده شود.
باز کردن باعث میشود سازهایی مثل guitar snare حجم دار تر به گوش برسد.
باز کردن باعث میشود سازهایی مثل horn piano اکتیو و حرکت دار شنیده شود.
با تنظیم این فرکانس صدای guitar شفاف و واضح و حجم دار به گوش برسد.

 


200 hz:

 

باز کردن باعث میشود صدای وکال پرشنیده شود.
باز کردن باعث میشود صدای guitar snare هموارشنیده شود.
با تنظیم این فرکانس وکال و سازهایی که فرکانس mid دارند شفاف

 

و تمیز شنیده می شود.

400 hz :

 

با تنظیم این فرکانس صدای bass شفاف خواهد شد و در ولوم پایین نت شنیده می شود.
با باز و بسته کردن این فرکانس میتوانید صدای متفاوتی از drums بگیرید مخصوصا در kick toms
باعث میشود که صدای crash ها ambiance دار شنیده شود.

800 hz:

 

باز کردن این فرکانس باعث میشود صدای bass کوبیده تر شنیده شود.
با کم این فرکانس صدای guitar نرم تر به گوش خواهد رسید .

1500 hz :

 

باز کردن این فرکانس باعث میشود صدای bass کوبیده تر و ضربه ایی تر

 

شود مانند slap basspick bass با تنظیم این فرکانس صدای

 

guitar روان تر به گوش خواهد رسید .

3000 hz :

 

باز کردن این فرکانس باعث میشود plack bass- zip- zip شنیده شود.
باز کردن این فرکانس صدای گیتارتان را attack دار خواهد کرد .
باز کردن این فرکانس موجب میشود تا صدای پیانو در فرکانس پایین

 

attack دار به گوش برسد.

5000 hz :

 

با باز کردن آن vocal toms بیشتر آمیخته به موسیقی و

 

واضحتر به گوش میرسد.
با باز کردن آن touch bass واضحتر شنیده می شود.
با باز کردن آن صدای پیانو ضربه ایی شنیده می شود به خصوص

 

در سبک های موسیقی rock

7000 hz:

 

با باز کردن آن صدای drums بیشتر metalik و صدای پرکاشن attack دار و

 

سفت و سخت به گوش خواهد رسید .

 

با باز کردن آن صدای guitar و سینتی سایزر شفاف و واضح تر به گوش میرسد.
برای کم و زیاد شنیده شدن s در وکال استفاده میشود.


10000 hz:

 

برای شفاف کردن وکال کاربرد دارد.
برای واضح تر شنیده شدن و شفاف بودن piano guitar استفاده میشود.
باعث میشود صدای tambourin- zille ( percusion ) سفت و سخت شنیده شود.

15000 hz:

 

برای vocal flute و سازهای نفسی کاربرد دارد.
باعث شفاف شنیده شدن سازهای سیمی و سازهای ضربه ایی میشود.
باعث میشود صدای sample و synth واقعی تر شنیده شود.

توضیحات :

 

تمامی این فرکانس ها تجربه و اطلاعات تئوری کاری است .

 

ولی عامل مهم میکس گوش شما و شنیدن است تا در نهایت

 

صدای خوبی عرضه شود.

 

 

انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۴

برچسب های مهم

تقویت حنجره


سری تمرینهایی برای تقویت توانایی حنجره


رسیدن به صدایی مطلوب و دانشِ خواندن از راه تمرین پیگیر ، به نظم وتمایل یا انگیزه نیاز دارد. به ویژه که هر چه بر تحولات یا به درجه توانمندی هنرجو افزوده می گردد و از خواندن لذت بیشتری می برد انگیزه، اشتیاق و اراده اش نیز افزایش می یابد.


تمرین تکلم


این جمله را تکرار کنید :

این باد عجب باده بدی بود که من باد به بد بادیه این باد دگر باد ندیدیم (حداقل باید روزی چندین بار این شعر را با بیان محکم تمرین کرد یعنی با شل حرف زدن تمرین نکنید)لِ-رِرِ-لِ (این را سریع و بدون مکث پشت سر هم بگویید بطوری که قاطی نکنید)

 

 

 

 

با – بَ – بِ – بی – بو – بوُما

 

- مَ – مِِِِـ – می – مو – موُلا

 

- لَ – لِِ – لی – لو – لوُرا

 

- …………………تا

 

- ………………….را

 

- …………………زا

 

- …………………فا

 

- …………………کا

 

- …………………گا

 

- …………………قا

 

- ………………….سا

 

- …………………پا

 

- ………………….ژا

 

- …………………ها

 

- …………………چا

 

- ………………….جا

 

- …………………یا

 

- …………………خا

 

- ………………..و غیره

 


روزانه 3 مرتبه تمرین شود


در این دَر گُه کِه گَه کُه کَهُ گَهُ کَه کُه شود ناگه_ مشو غرهّ به روز خویش که از آن نیستی آگه چون نیست زهرچه هست-جز باد به دست چون هست زهرچه هست-نُقصان شکست انگار که هرچه هست در عالم نیست پندار که هرچه نیست در عالم هست

سعی کنید سخت ترین کلمات دنیا را تمرین کنید کتاب های اخوان ثالث و حافظ بخوانید بسیار موثرند .با صدای خواننده همخوانی کنید شمرده حرف بزنید با اعتماد به نفس بالا تمرین کنید باصدای بلند ترانه آهنگ را با خواننده همراهی کنید .

 


تهران- اتوبان همت - شهرک گلستان - خ هاشم زاده بین اقاقیا و امیرکبیر رازقی پنجم پ 17 ط دوم

فروش فیلمهای آموزشی نایاب مهندسی صدا,میکس,مسترینگ و فروش پلاگین های حرفه ای و غیر قابل دسترس,فروش سینتهای نایاب و ناشناخته و ...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما